Foc peste Paradis

Arde Grecia, si odata cu ea arde si sufletul meu. Nu exista in lumea asta tara mai frumoasa decat Elada, si nici oameni mai frumosi decat nerozii aia tuciurii. Ma simt tradat. Dumnezeu ori nu exista, ori isi bate joc de noi! Parjolul asmutit peste sarutul delicat dintre azurul marii si verdele padurii nu are legtura cu Divinitatea, e o pedeapsa crunta si nedreapta. Cu ce au gresit grecii? Ba mai mult, cu ce a gresit omenirea?

Cei ce au gustat din dulcele fruct al taramului lui Zeus probabil imi inteleg frustrarea. Celorlalti, le transmit ca viata asta n-are nici un sens daca n-ai vazut, dar mai ales, daca n-ai simtit, spiritul Olimpului. Nicaieri in lume, marea nu se imbina la fel de armonios cu padurea de maslini si cu sufletul omului. Nicaieri in lume, timpul nu are aceeasi dimensiune, data de tihna arhaica a pescarului si de sunetul valurilor...

Sunt putine lucruri care merita lacrimile unui barbat, iar asta e unul dintre ele...

6 comments:

Paul spunea...

Nu esti tu unul pe care mi l-as putea inchipui plangand, dar ai dreptatea ta. Oricum Grecia e foarte sus si pentru mine doar Franta cred ca se ridica mai sus din ce am vazut pana acuma.

TomSiJerry spunea...

Pai nu stiu cum sunt altii, dar pentru mine faptul ca mi se umezesc ochii daca ma impresioneaza ceva inseamna enorm...doar n-ai crezut ca am bocit ca o baba :)

Amenajari spunea...

ma, nu mai bea atata ca-ti face rau! in fiecare an or fost incendii in grecia... si vor mai fi.

si ia d-aci daca vrei sa te miorlaiesti si mai tare:
http://www.boston.com/bigpicture (vezi al doilea set ca rahatu asta de blog nu ma lasa sa fac paste)

TomSiJerry spunea...

nu ma miorlai mah, sunt suparat.

Anonim spunea...

Grecia ii faina, intr-adevar, da is multe locuri, cel putin in Europa, care is mult peste Grecia, din toate punctele de vedere.

Cat despre greci, nu stiu ce-ti place la ei. Is, dupa italieni, cei mai mari hoti pe care i-am intalnit. Nu mai stiu cum sa faca sa te fure, sa te fraiereasca si sa ia banu de pe tine. Da-i in ma-sa de hoti, avem o gramada pe aici, nu mi-i trebuie si pe ai lor.

TomSiJerry spunea...

@Anonim: Sunt intr-adevar o gramada de locuri poate mai faine in Europa. Daca e sa ma leg strict de peisaj, coasta croata a Adriaticii mi-a placut mai mult. Dar in Grecia eu am gasit ceva special...e un sentiment...o chestie, nu sunt in stare sa o descriu. Normal, altii pot sa aiba sentimentul asta in cu totul alt loc, depinde de fiecare.
Cat despre oameni...uscaturi gasesti peste tot. Dar grecii adevarati, aia neaosi, daca ajungi sa ii cunosti, sunt super oameni.

Trimiteți un comentariu