De ce masina este un lux

Mi-am mai luat injuraturi pe tema asta, asa ca am antrenament. “Simteti-va” liberi sa ma spurcati, da’ eu parerea tot nu mi-o schimb, si am si impertinenta sa o vomit pe blog, de-al dracu’ ce is, si negru-n ceru gurii.

Asa… Sa facem un mic calcul, aplicat desigur la sageata argintie din dotare [sageata daca o tracteaza un BMW. Altfel e o masina excelenta, iti faci treaba cu ea]:

  • 1 an a aproximativ 18 plinuri x aproximativ 160 de RON insumeaza 2880 de RON
  • una bucata ITP odata la doi ani vine cam 70 de RON pe an
  • spalat masina macar o data pe luna, macar un exterior si din cand in cand un interior, se traduce prin 12 X aprox. 21 de lei, adica 252 de RON
  • schimbat cauciucuri + echilibrat roti de doua ori pe an conduc la aproximativ 2 X 70= 140 de RON
  • verificare tehnica [sau cum i-o fi zicand cand o duci pe patrupeda la doctor, sa-i bage ulei pe gat] , in cazul meu cam o data la doi ani, vine 700 :2 = 350 de RON [Inchide gura, nu saliva, nu ma fa prost. Compatimeste-ma, am Renault]
  • cauciucuri de vara cam o data la 4 ani: 800 : 4 = 200 de RON pe an
  • cauciucuri de iarna cam o data la 4 ani: 800 : 4 = 200 de RON pe an
  • placute de frana, bielete, dracu’ lacu’, tot ajungi undeva la 100 de RON pe an, daca nu te trece sa dai in tate gropile non stop si nu umbli 200000 de km pe an
  • CASCO al meu e ieftin ca braga, undeva la 600 de RON pe an
  • RCA nici nu stiu cat o mai fi de anul viitor, da’ parca pe la 300 de RON
  • RoVigneta pe un an costa aproximativ 110 RON

Daca am uitat ceva mai adaugati, ca-i voie.

Asadar, la un calcul sumar si incomplet, posesia si intretinerea unei masini, retineti, dintre cele ieftine, costa 5142 de lei pe an. Tinand cont de faptul ca salariul mediu in Romania este de 1000 de lei pe luna, mi se pare al naibii de mult. Intrebarea legitima care se pune este: de unde dracu’ atatea masini nene?

Prin urmare, scuipatii unora nu-mi vor putea schimba parerea: masina este un lux! Daca ti-l permiti, excelent. Daca nu, io unul prefer sa dorm intr-un pat decat pe o bancheta, si mai prefer cate-o friptura din cand in cand, in locul pitei cu salam Gostat/parizer cu miros deeeeee… ati ghicit…BENZINA!

9 comments:

Dani spunea...

uuuu nu am privit niciodată din punctul asta de vedere problema.
Suma este intradevar mare, si dacă nu ai greșit la calcule, corecta.
Deci dacă ma gândesc ca pe mine RCA + Casco ma costa cel puțin 3000 mai mult ca pe tine, ca fără sa merg in excursii consum cam 350 de lei, pe luna motorina, mai parcări, mai pui și lichid de parbriz, mai un odorizant(mirosul de guma turbo cere sacrificii), mai o ceara pe mașină ajung undeva la 100 milioane/an. Asta fara sa socotim amenzile...
Si sincer mi se pare extrem, dar extrem de mult. Imi cumpar bicicleta, musai

TomSiJerry spunea...

@Ionesta: Pai suma e probabil putin mai mica decat cea reala, dar asta numai daca vorbim despre masina mea. Cu cat e mai noua si mai scumpa masina, cu atat mai tare se-mpute treaba, dupa cum ai calculat :). Chestia e ca tu nu faci foame ca sa te dai la volan, da' sunt o gramada de ghiolbani care iau de la gura pruncilor ca sa impresioneze vecinii parteneri de mici cu trotineta lor.

Misu spunea...

daca-i lux di ce nu circuli cu autobuzu si trenu? esti fitzos si-ti place luxu? :P

TomSiJerry spunea...

@Misu: Is fitos ca-mi permit. D-aia :) Cand nu mi-oi mai permite, oi umbla pe jos sau cu bicicleta.

Paul spunea...

Bah ai dreptate, si da si io is unul din aia ca tine care baga in masina proprie peste mia de euro pe an cu indulgenta. Doar ca nu am casco in rest calculul e perfect!

Maier spunea...

Cand spunea nenea Maier cum sta treaba cu masinile tu tanjeai sa ai una, cat de mica, acum ca o ai tanjesti dupa alta mai frumoasa si mai scumpa. Ai facut acelasi calcul inainte sa tanjesti dupa ea? Daca l-ai facut si iasa bine da-i inainte ca dormeza ai din belsug(dormitor + 2 camere). Acum probabil ca o sa imi aud ce comentezi tu! Ai masina de firma! Nu e treaba ta sa bagi bani in ea! Raspunsul meu va sustine parerea doar ca am o mica adaugare: nu e treaba mea sa bag bani in ea, dar e treaba mea este sa scot mult mai multi bani cu ea decat consum. Deci sfatul meu este urmatorul: daca va deranjeaza niste bani cumparati in asa fel incat masina aceea sa aduca ceva mai profitabil (vacante, vizite la socrii, cumparaturi, etc) si nu sa o parchezi in fata blocului sa o vada vecinii!

Miclau spunea...

Lasa ma ca e bine ca ai pe ce sa dai bani ca daca nu ai avea te-ar "supara" :))

TomSiJerry spunea...

@Maier: Pai mah, simplul fapt ca ma GANDESC la o masina presupune ca imi pun neuronii in miscare, aia 2 care-i mai am :). Normal ca-mi fac calcule inainte, ca nu-s tampit sa manc pe urma numa' pita cu pateu.
De tanjit, tanjesc dupa un Ferrari, da noh, nu iese numaratoarea :)).
Pana la urma, e firesc sa vrei tot timpul mai mult, ideea e sa iti faci calculele inainte, sa vezi daca te tine.
Cu masina de firma io unu' nu ti-am comentat niciodata nimic :). Si acolo e vorba de bugete, de chestii, cucu meu, stii tu mai bine :)

Unknown spunea...

nu ca daca ai masina ceva mai veche esti foarte fericit... ca incepi sa bagi bani in ea pe alte parti. Distributie, baterie, planetare, faruri... (da, ai citit bine, tre sa ne schimbam farurile si imi vine rau cand ma gandesc cati bani!) si lista poate continua mult si bine. Si evident ca avem casco, doar mai conduc si eu... :P deja mi-e groaza de luna ianuarie...

Trimiteți un comentariu