Cum distruge Ministerul Educatiei BAC-ul

De cand ma stiu, am facut parte din generatia de cobai a fiecarui Minister al Educatiei pe care l-am prins! Am facut parte din prima generatie cu manuale alternative si tot din prima generatie care a avut subiecte de tip grila la BAC!
Totusi, subiectele posibile erau cele clasice, adaptate la forma in care se dadeau respectivele examene!
Inca de atunci, lumea era nemultumita de faptul ca procesul de invatzamant scazuse drastic calitativ si ca noi elevii eram vesnic in ceata asupra a ceea ce urma sa ni se intample, pentru ca fiecare noua echipa de la minister venea cu reguli noi, care mai de care!
Acum insa, s-a cazut deja in penibil! Din cate imi dau eu seama, cele 25 de subiecte contestate sunt incluse in biletele de la proba de Limba si Literatura Romana oral!
Sunt de acord ca proba orala sa fie o proba de comunicare, al carei scop sa fie acela de a verifica abilitatile de exprimare ale candidatului, dar atunci de ce i se spune Limba si Literatura Romana? Ce legatura are un comisar european sau un tratat UE cu limba materna?
Cum poti sa il lasi pe Calinescu inlaturi intr-un astfel de moment? Pai Calinescu a "inventat" literatura autohtona prin faptul ca a colectionat, documentat si comentat toate scrierile existente la vremea respectiva in cartea ce o putem considera cu incredere o "biblie" a romanismului - Istoria literaturii române de la origini până în prezent !

0 comments:

Trimiteți un comentariu