BNR a majorat dobanda de politica monetara la 10.25%

Nu ma tin expert, nici nu am cum sa fiu, ca am studii in alt domeniu, dar mi se pare destul de limpede ce incearca BNR sa faca.
Bancile s-au aruncat sa dea credite la toti tampitii cu buzunarele goale. Dobanzile erau uriase, din dorinta camatareasca de a se imbogati urgent si fara riscuri, ca doar e mai simplu sa iei dobanda decat sa joci la bursa sau sa faci investitii nu?
Prostanacii fara minte au luat, au cheltuit repede tot ce au primit, fara sa se uite cat costa sau sa se gandeasca macar o clipa la consecinte, si acuma ridica din umeri cand ii intrebi cum or sa plateasca ratele, dar se dau victime cand li se pune poprire pe salar sau sunt scosi in strada!
Alti miraculosi de la Guvern, pentru ca e an electoral, dau cu 10 maini, dar uita ca nu prea au de
unde, ca bugetul e si-asa subtire rau!
In conditiile astea, in care consumul a crescut dar nu si productivitatea, evident ca inflatia a crescut si ea!
Si acum BNR probabil ca incearca sa tina fenomenul in frau! Cu fiecare majorare din asta a dobanzii de politica monetara cresc si dobanzile la credite, asa ca oamenii nu si le vor mai permite si va scadea consumul asta incredibil si nesustinut prin munca!
Sa ma scuzati pentru inexactitate, am spus ca nu sunt expert! Stiu ca nu am tinut cont de factori externi si alte cele... eu imi exprimam doar opinia :)

0 comments:

Trimiteți un comentariu